לפני שמתחילים לבנות אתר יש מספר דברים שצריך לעשות, והעיקרי מבנם הוא לתכנן את הדרישות של האתר. כלומר מה תרצה שיהיה באתר על מנת להפיק את מרבית התועלת ממנו. בניית אתר וורדפרס יכולה להיות פתרון מצוין בשני המקרים. אתם מוזמנים להשאיר תגובות ולשאול שאלות על מנת לקבל מידע נוסף.
ישנם מספר רחב של רכיבים במודלים עסקים שאפשר ליישם באתר, והם מאד מגוונים, המודלים הבסיסיים, הם מודלים של קבלת פניות, מכירה, כלומר להציע לגולשים שבאתר להיות לקוחות שלך. ויישנם מודלים מורכבים יותר.
במאמר זה אפרט על 2 מודלים ואציג את הדרישות של האתר מהם.
מודל יצירת קשרהמודל הפופולרי ביותר לדעתי , ושימושי מאד בעיקר אצל נותני שירותים שאין להם מוצרים במחיר קבוע, או חבילות.
מטרת המודל הוא להוביל את הגולשים למלא ולשלוח טופס יצירת קשר. הגולשים מצדם לא ימלאו את הטופס אלא אם הם מקבלים ערך מוסף רלוונטי.
במידה וסל השירותים לא פופולרי והתחרות נמוכה, אמליץ לבסס את המודל על גבי סקרנות. השיטה היא להסביר לגולשים על השירות או המוצר, ברמה מספקת אך לייצר אצלם סקרנות מסוימת, סקרנות אשר תרגום להם להשאיר פרטים על מנת לקבל מידע נוסף.
במידה וסל שירותים הוא בסביבה עם תחרות גבוהה, יהיה צורך להדגיש את היתרונות על המתחרים בשביל שהגולשים יצרו קשר.
במודל זה חשוב לצור תהליך שמגרה את הגולש ליצירת קשר. כדוגמא: צור קשר וקבל יעוץ חינם. צור קשר כדי לקבל טיפים לעיצוב בית מנצח... וכד'.
הטריגר ליצירת קשר צריך להופיע בתחתית כל קטע קריאה שמיועד למודל. מומלץ להוסיף וליזום באנרים שיופיעו במקום קבוע להצגת הקריאה לפעולה.
מומלץ ליצר טופס פשוט ככל הניתן לקבלת פרטים. ככל שהטופס יהיה גדול יותר, ככה ירד יחס ההמרה. היחס בין גולשים שסתם גולשים באתר, לגולשים שמשאירים פרטים.
בנושא אתרי תדמית, אמליץ בין היתר לבצע את הקמת האתר על בסיס מערכת ניהול קוד פתוח. המערכת מאפשר בניית אתר וורדפרס קל נוח ויעיל.
מודל מכירת מוצריםמודל מכירת מוצרים הוא הבסיס של חנויות וירטואליות אבל אפשר לראות אותו גם אצל נותני שרותים.
אפשר לממש את המודל מגוון דרכים, הדרך הפופולרית ביותר היא באמצעות עגלת קניות. גולשים המסתובבים באתר, מגיעים לעמוד מוצר ובעמוד המוצר מופיע כפתור לעגלת הקניות. הגולשים לוחצים על הכפתור מוספים את המוצר לעגלה וממשיכים לבצע קניות נוספות.
יש נקודה מעניינת שחנויות וירטואליות לא מיישמות בצורה מספיק טובה. כאשר גולשים לוחצים על הכפתור הוסף לסל, החנות הווירטואלית יודעת מה סגנון המוצרים שהגולש רוצה. כלומר יש הרבה מצבים שאפשר להציע לגולש מוצרים נלווים שקשורים למה שהוא חיפוש.
נניח והלקוח נכנס לחנות והזמין נעליים בצבע אפור, ניתן להסיק מכך שהלקוח אולי צריך גרביים בצבע הנעלים. ניתן להסיק שאולי הלקוח ירצה לקנות צבע לנעלים. הלקוח אולי יהיה צריך מכנסים בצבע זהה או חולצה בצבע מתאים.
יש הרבה מקרים והרבה מידע שאפשר להסיק מתהליך הקנייה ובכך לשפר לגולש את תהליך הקנייה באתר. חווית הקנייה מאד חשובה ויכולה לעלות באלפי מונים את אחוזי ההמרה ויכולת המכירה.
עגלת הקניות חייבת להיות נגישה לגולש ולהיות זמינה כמה שיותר. יחד עם הניסיון לבצע הרד סייל ולהוסיף לגולש מוצרים נוספים, צריך להיות ברור לגולש שהוא יכול ללכת לשלם בקלות, בלחיצת כפתור אחת להגיע לקופה.
יש לקחת בחשבון, שצריך לקחת פרטי חיוב, ומשלוח בנפרד. בדרך כלל הפרטים זהים אך לא תמיד. יש ליצור לגולש אפשרות לבצע העתקה פשוטה ושינוי פשוט של הפרטים.
אושן טכנולוגיות חברה לבניית אתרים. אנחנו מתמחים במגוון תחומים בינהם: הקמת פורטל, בניית אתר וורדפרס.